19 listopada odbyło się webinarium „Edukacja obcokrajowców, w szczególności dzieci – uchodźców z Ukrainy, w szkołach wielokulturowych”, organizowane przez Ośrodek Rozwoju Edukacji. Zadanie zostało zlecone przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Od 1 lipca 2024 roku do 30 czerwca 2025 roku Polska przewodniczy Grupie Wyszehradzkiej.
W webinarium wzięli udział eksperci, edukatorzy, nauczyciele z państw Grupy Wyszehradzkiej, Bałkanów Zachodnich, Ukrainy i Polski.
Eksperci oraz uczestnicy webinarium zostali powitani przez wicedyrektor Małgorzatę Szeję i kierownik Wydziału Kompetencji Językowych i Współpracy Międzynarodowej Elżbietę Witkowską. W trakcie webinarium polscy eksperci dr Kamil Mielnik, dr Beata Jędryka, dr Klaudia Bączyk-Lesiuk i Olga Bochkar omówili takie tematy jak:
- Różnorodność kulturowa w dobie sztucznej inteligencji;
- Wykorzystanie narzędzi opartych na AI w nauce języka narodowego jako obcego;
- Inspirujący rozwój. Rola tutoringu w szkole wielokulturowej.
Po prelekcjach polskich ekspertów odbył się panel dyskusyjny na temat dobrych praktyk oraz wyzwań w zakresie pracy z uczniem z doświadczeniem migracji. W panelu dyskusyjnym wraz z polskimi ekspertami wzięli udział: Teresa Velebova z Ministerstwa Edukacji, Młodzieży i Sportu Republiki Czeskiej oraz Matej Sapák z Ministerstwa Edukacji Słowacji, a także uczestnicy webinarium.