Dyrekcja Ośrodka Rozwoju Edukacji oraz pracownicy Wydziału Edukacji Włączającej zapraszają specjalistów z poradni psychologiczno-pedagogicznych – diagnostów w zakresie dysleksji na szkolenie „Diagnoza różnicowa dysleksji”.
Szkolenie w formie wykładu interaktywnego będzie się składać z dwóch modułów.
W module „Teoretyczne podstawy dysleksji” uczestnicy wysłuchają informacji na temat podłoża neurobiologicznego (etiologii) dysleksji i patomechanizmów, objawów kluczowych i współwystępujących, różnic między dysleksją a innymi trudnościami w uczeniu się i zaburzeniami uczenia się, a także współwystępowania dysleksji z innymi zaburzeniami neurorozwojowymi (zaburzenia ASD, niepełnosprawność intelektualna, ADHD, zaburzenie językowe DLD).
W module „Proces diagnostyczny” uczestnicy poznają kryteria diagnostyczne dysleksji i jej ryzyka, w tym diagnozę nozologiczną i różnicową, znaczenie oceny poziomu rozwoju intelektualnego, narzędzia i metody diagnostyczne do diagnozy różnicowej dysleksji oraz interpretację wyników testów i decyzje diagnostyczne.
Elektroniczny formularz rejestracji
Po szkoleniu uczestnicy otrzymają materiały merytoryczne.
Serdecznie zapraszamy!