„Najważniejsi są ludzie, bez nich się nie da”.

To słowa dyrektor Renaty Preisner-Rakoczy z Zespołu Szkół w Nowotańcu. Ale to nie tylko słowa, lecz także maksyma, którą pani dyrektor kieruje się na co dzień. Widać to na każdym kroku w jej działaniach i w placówce, którą zarządza. Jest to miejsce wyjątkowe – szkoła, do której nauczyciele i uczniowie przychodzą chętnie, ponieważ spędzane w niej godziny mijają szybko i ciekawie w miłej i twórczej atmosferze.

Szkoła w Nowotańcu jest jedną z 12 placówek, które biorą udział w pilotażu wdrażania modułowych e-podręczników w ramach projektu „Pilotażowe wdrożenie modułowych e-podręczników oraz opracowanie założeń do zaawansowanych technologicznie e-materiałów wspierających nowoczesne metody nauczania i uczenia się”. Odwiedziliśmy ją z zespołem projektu 11 października 2024 r. Była to przemiła, inspirująca i bardzo owocna wizyta.

Zespół Szkół w Nowotańcu to placówka o wyjątkowo nowoczesnym podejściu do edukacji. Od lat angażuje się w realizację różnorodnych projektów edukacyjnych. Jest otwarta na innowacje oraz chętna do nieustannego doskonalenia procesów nauczania i podnoszenia kwalifikacji swojej kadry. Dlatego też bez chwili wahania zgłosiła się do udziału w konkursie „Wybór szkoły podstawowej do pilotażu wdrażania modułowych e-podręczników”, który wygrała. Zarówno dyrekcja, jak i nauczyciele są bardzo podekscytowani możliwością wykorzystania modułowych e-podręczników w swojej codziennej pracy. To nowoczesne narzędzie dydaktyczne ułatwi im nauczanie i uatrakcyjni proces dydaktyczny. Pozwoli też dostosować materiały do indywidualnych potrzeb uczniów, co jest nieocenionym wsparciem w codziennej pracy pedagogicznej.

Nauczyciele szkoły korzystają już ze Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej. Poznali to narzędzie podczas pandemii i włączyli je na stałe do swojej pracy. W tym czasie też znacznie zwiększyli swoje kompetencje cyfrowe i chętnie stosują nowoczesne narzędzia, w tym różnorodne multimedia, które oferuje ZPE.

W ramach pilotażu szkoła otrzymała także nowoczesny sprzęt, laptopy i tablicę multimedialną, co znacząco podniesie jakość prowadzonych zajęć. Nauczyciele będą mogli jeszcze lepiej wykorzystywać zasoby ZPE i w pełni korzystać z zalet modułowych e-podręczników. Grono pedagogiczne ma nadzieję, że udział w pilotażu przyczyni się do dalszego rozwoju ich kompetencji oraz wprowadzenia nowych, efektywnych metod pracy z uczniami.

Dzięki dostępności cyfrowej modułowych e-podręczników szkoła będzie mogła jeszcze adekwatniej odpowiadać na potrzeby uczniów z niepełnosprawnościami, którzy się w niej uczą. Dyrekcja i nauczyciele cieszą się, że to pomoże im wspierać każdego ucznia, niezależnie od jego indywidualnych potrzeb, co wpisuje się w ich misję zapewnienia wszystkim równego dostępu do edukacji.

W konkursie Zespół Szkół w Nowotańcu wygrał wdrażanie modułowego e-podręcznika do geografii, z którym będzie pracować pani Aleksandra Kabala. Jednak nie będzie to jedyny modułowy e-podręcznik wykorzystywany w szkole. Pani Joanna Ostrowicka zapewniła, że będzie pracować z modułowymi e-podręcznikami na prowadzonych przez siebie zajęciach z chemii, biologii i przyrody. Obydwie nauczycielki oraz dyrekcja zamierzają też zachęcać nauczycieli innych przedmiotów do stosowania tych nowoczesnych materiałów edukacyjnych.

Ekspertki ORE, dyrekcja i nauczycielki ze szkoły w Nowotańcu
Pracownia komputerowa
Szkoła w Nowotańcu
Zespół Szkół w Nowotańcu

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie

Ostatnia aktualizacja: 16 października 2024

Ośrodek Rozwoju Edukacji realizuje projekty dofinansowane z funduszy europejskich w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój oraz Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa