Projekt „Młode Głowy” zapoczątkowała Fundacja UNAWEZA, której twórczynią jest Martyna Wojciechowska. Prowadzone przez organizację działania mają na celu zwiększenie dobrostanu i poczucia sprawczości uczniów poprzez diagnozę obecnego stanu ich kondycji psychicznej oraz wypracowywanie sposobów radzenia sobie z istniejącymi problemami. Fundacja w ubiegłym roku przeprowadziła ankietę wśród blisko 200 tys. młodzieży, na podstawie której opublikowała obszerny raport oraz prowadziła program profilaktyczny. Jego zwieńczeniem stała się konferencja „Młode Głowy. Otwarcie o zdrowiu psychicznym”, w którym udział wziął m.in. Dyrektor Ośrodka Rozwoju Edukacji Andrzej Suchenek wraz z pracownikami.
Wydarzenie odbyło się 7 czerwca br. w Muzeum Historii Polski, gromadząc kilkaset osób – uczniów, nauczycieli, dyrektorów szkół, psychologów, pedagogów szkolnych. Zebrani wysłuchali prelekcji na temat pierwszej pomocy psychologicznej, higieny cyfrowej, profilaktyki zdrowia psychicznego. Następnie uczestniczyli w panelach dyskusyjnych o wspólnej odpowiedzialności za dobrostan psychiczny czy kreowaniu przyjaznej psychice młodych ludzi polityce państwa. W każdym punkcie konferencji silnie reprezentowana była młodzież.
Wśród mówców znaleźli się przedstawiciele rządu (Minister Zdrowia Izabela Leszczyna, Wiceminister Edukacji Izabela Ziętka, Warszawska Kurator Oświaty), środowiska naukowego (Konsultant Krajowa w dziedzinie psychiatrii dzieci i młodzieży dr. n. med. Aleksandra Lewandowska), prawniczego (Prezes Naczelnej Rady Adwokackiej mec. Przemysław Rosati), organizacji pozarządowych (Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę, Fundacja Orange, Fundacja TVN) i instytucji (Instytut Badań Edukacyjnych), jak również Rzecznik Praw Dziecka Monika Horna-Cieślak.
Prelegenci i paneliści zgodnie podkreślali, że w obecnej sytuacji kryzysu zdrowia psychicznego niezbędne jest współdziałanie wielu podmiotów i całych społeczności szkolnych, otwarta rozmowa o problemach, większe zaangażowanie państwa, działania profilaktyczne, zwiększanie wśród uczniów świadomości zagrożeń (w tym cyfrowych) oraz poszukiwanie rozwiązań w oparciu o dialog z młodymi ludźmi.